Monday , 20 November 2017

Home » Din Oraș / Județ » Peste doi ani România ar urma să aibă 1.000 de kilometri de autostradă

Peste doi ani România ar urma să aibă 1.000 de kilometri de autostradă

August 16, 2016 11:22 am by: A+ / A-

Peste doi ani România ar urma să aibă 1.000 de kilometri de autostradă, a declarat Cătălin Homor, directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR). În prezent, în ţara noastră se poate circula pe aproximativ 700 de kilometri, iar anul acesta se estimează că vor mai fi inauguraţi încă aproape 66, din tronsoanele Sebeş-Turda şi Lugoj-Deva. Planurile pentru 2016 arătau, însă, că până în decembrie ar fi trebuit inauguraţi 95 de kilometri, dar, între timp, s-a ajuns să se vorbească despre 75, un număr care rămâne, chiar şi aşa, mai mare decât cel care se vehiculează în cele mai optimiste estimări.

În România se poate circula în prezent pe aproximativ 700 de kilometri de autostradă, iar directorul general al CNADNR, Cătălin Homor, a anunţat că în doi ani România va avea 1.000 de kilometri de autostradă rapidă. Până atunci, ambiţiile pentru acest an se ridică la cei 66 de kilometri de autostradă care ar trebui inauguraţi din tronsoanele Lugoj-Deva şi Sebeş-Turda.

Fostul ministru al Transporturilor, Dan Costescu, a explicat că pentru Autostrada Sebeş-Turda au fost realizate exproprieri şi a fost emisă autorizaţia de construcţie, iar lucrările pe lotul 3 al drumului, cu o lungime de 12,5 kilometri, au fost reluate, după ce în octombrie 2015 au fost sistate din cauza lipsei autorizaţiei de construcţie.

Pe lotul 3 urmează să fie construite, între altele, două poduri peste râul Mureş, două pasaje peste calea ferată, noduri rutiere, poduri şi podeţe. În acelaşi timp, pe 28 iunie, după semnarea unui ordin de ministru, a fost emisă autorizaţia de construcţie şi pentru lotul 1 din acelaşi tronson, în vreme ce lotul 4 a primit şi el autorizaţie de construcţie pe 5 iulie.

Autostrada Sebeş-Turda va avea o lungime totală de 70 de kilometri şi va traversa judeţele Cluj şi Alba, fiind împărţită în patru loturi. Primul lot se întinde pe 17 kilometri, de la intrarea pe autostradă în Sebeş, până la Pârâul Iovului, după Alba Iulia. Lotul doi are o lungime de 24,3 kilometri şi se întinde de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud, iar lotul patru are 16,3 km şi se întinde de la Decea până la Turda.

Situaţia celor mai importante lucrări la autostrăzile din România

După ce în luna aprilie şeful de la Autostrăzi, Cătălin Homor, declara că pentru secţiunile de capăt ale Autostrăzii Sibiu-Piteştise va începe cât mai curând posibil studiul geotehnic, fostul ministru al Transporturilor, Dan Costescu, a confirmat, la final de mandat, că investigaţiile geotehnice au început în luna mai şi că numărul utilajelor care desfăşoară forajele necesare au crescut în luna imediat următoare. În acelaşi timp au fost întocmite şi graficele de execuţie pentru realizarea studiului de fezabilitate, al cărui termen de finalizare este sfârşitul anului 2016.

După terminarea tuturor formalităţilor, autorităţile urmează să organizeze licitaţii pentru proiectarea autostrăzii pe toate sectoarele, termenul pentru finalizarea întregului tronson Sibiu-Piteşti fiind anul 2021.

 

 

Evoluţia anuală a numărului de kilometri de autostradă inauguraţi în România:

1972: 98  km
1987: 18 km
2004: 97 km
2007: 50 km
2009: 42 km
2010: 10 km
2011: 50 km
2012: 164 km
2013: 116 km
2014: 22 km
2015: 12 km, închişi 22

Peste doi ani România ar urma să aibă 1.000 de kilometri de autostradă Reviewed by on . Peste doi ani România ar urma să aibă 1.000 de kilometri de autostradă, a declarat Cătălin Homor, directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Dru Peste doi ani România ar urma să aibă 1.000 de kilometri de autostradă, a declarat Cătălin Homor, directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Dru Rating: 0
scroll to top